Ezen a héten létrejött Facebook oldalunk ( lájkoljatok ezerrel ), mivel profilképünk két ütköző Saab 9-3 sedan, ezért nem hagyhattam ki, hogy ez a cikk létrejöjjön. Már régóta érlelődött a fejemben.

Tehát a Svéd Autóipar. Kezdjük ott, ha kiejtjük azt a szót, hogy svéd akkor egyből az jut az eszünkben, hogy nagyon precíz, nagyon minőségi és borzasztóan ízléses. Ezek a megállítások az autóik terén is teljesen helytállóak. Természetesen biztonság terén sem szégyenkeznek, hiszen a Volvo találmánya a 3 pontos biztonsági öv.

 wallpaper_XC70_exterior_01.jpg

Ha már szóba került a Volvo, akkor kezdjük is vele. Ha a svéd autók szóba kerülnek, akkor a Volvo ugrik be leghamarabb mindenkinek. Persze ez nem véletlen, hiszen a Volvo bír a legszélesebb modellpalettával. A Volvoról mindig a hátsó lámpákban lévő hullám jut eszembe, ami az autó oldalának dizájnjából jön. Személyes kedvencem az XC70-es mert nem egy átlagos családi kombi, amibe belefér az egész család, a kutya és még a csomagok is. Ettől a kis felműanyagozástól és hasmagasság emeléstől, van az autóban valamiféle kis lazaság. Azt sugallja az autó, – Gyere, szállj be! Menjünk, amerre csak akarsz terepre vagy útra nem lesz gáz.- Ez a lazaság kicsit kilóg a végletekig precíz Volvo-k sorából és ettől különleges.  Na meg persze, hogy lehet kapni kakaóbarna bőrrel, ami nyálcsorgatóan guszta. A Volvo manapság arculatfrissítésen megy keresztül, ami nálam a so-so kategóriába esik. Nem igazán tetszenek az újabb modellek a 60-asok (XC60, S60 V60). Úgy érzem, más szeretne lenni a Volvo, mint ami eddig volt. Megítélésem szerint ez nem biztos, hogy jó irány.

Lehet is érezni a bizonytalanságot, mert azért a sikermodellekhez nem nagyon nyúlnak hozzá. Erre tökéletes példa az XC90, amibe nem tud az ember belekötni, úgy jó, ahogy van.

XC90_wallpaper_exterior_12.jpg

A másik a S80, V70, XC 70 trió amihez szerencsére még csak mérsékelten nyúltak bele. Egész pontosan annyi, hogy a felnyíló LCD képernyőt lecserélték, olyan 3-as BMW-s ˝rácsapok a műszerfalra egy huplit˝, képernyőre.

wallpaper_XC70_interior_15.jpgwallpaper_XC70_interior_13.jpg

A másik emblematikus márka a Saab. Mindig is kicsit a Volvo árnyékában volt, pedig nem volt rá igazán oka, mert felvette a versenyt mindig is a konkurensével. Szinte ugyanazokat lehet elmondani a Saab-ról is mint a Volvoról, de csak szinte. A Saab mindig is arra büszkélkedett, hogy a vadászgépelemeket találhatunk a kocsikban. Általában ez mindig is az egyedi joystick-os szellőző rácsban és az összehajtott pohártartóban nyilvánult meg. Egyetlen nagy problémája volt és van is a Saab-nak amire financiális problémáinak gyökerei is  visszavezethetőek. Ez a hiba pedig nem más, mit az, hogy szűk a modell listája.  Most is összesen 6 típus van, ami két alapverzió változatai. Pénzügyi gondok miatt, az új típus a 9-4x megjelenése is várat magára. Jelenleg nagy az aggodalom a Saab iránt, hogy megmarad e még, vagy eltűnik. Erre a tulajdonosi kör orvoslásként egy megállapodást hozott. Amelyben 3 újabb modell bevezetését szorgalmazzák  A 9-1 ami vélhetően a Volvo C30-ra lesz válasza a Saabnak, a 9-6x és a 9-7 amik a SUV kategóriát erősítik majd. Bíztatóak ezek a törekvések, és remélhetőleg eredményesek is lesznek.

9-3sportsedangriffinv4.jpggrif1_800x.jpg

 

Saab párti vagyok. Azt idők során még nem találkoztam olyan Saab-al amit nem szerettem volna. Egyszerűen pont az ízlésemnek megfelelőek, nem tudom megmondani miért is szeretem a Saab-okat, de ez örök szerelem. A mostani 9-3-ra vágyom már mióta megjelent. Amikor meg megjelent 9-5 nagyon bíztatónak éreztem, egyszerűen gyönyörű lett. A képek magukért beszélnek. Nem is értem miért akar az ember mást ebben a kategóriában?

new_saab_9-5_28.jpg1205337.jpg

Reméljük, túléli ezt a krízist a Saab és megmarad, mint a sejtelmes skandináv.

Az utolsó, pedig az előzőek teljes ellentéte, a vadállat Köenigsegg. A superatók kategóriájába akart betörni ez a régi múltat maga mögött nem tudható márka (velem egy idős cégről beszélünk). Ettől függetlenül sikerült neki és felvette a versenyt. Az első 2004-ben bemutatott 795 LE-s CCR, elsöpört mindent maga elől. 395 km/h-ra volt képes. Ezt követte a CCX (817 LE. 395Km/h) aztán a CCXR a verseny verzió, és tavaly az utódjuk az Agera ( 940LE.418km/h). Utóbbit a TopGear 2010 év szuperautójának szavazott meg, ami nem kis elismerés. Biztosak lehetünk ezek alapján, hogy mély nyomot hagyott a szuperautók kategóriájában a Köenigsegg.

splash-ccx-02-1080x550.jpgsplash-agera-02-1080x550.jpg

A svéd autóról azt lehet mondani, hogy a józan döntés, ha autót veszünk. Persze vannak kivételek.